Grupa KAMAX – kontrakt z niemieckimi i słowackimi kolejami

Grupa KAMAX – europejski lider rynku zderzaków i amortyzatorów dla pojazdów szynowych – podpisała kontrakt na dostawę zderzaków wykonanych w technologii elastomerowej dla kolei słowackich oraz operatora niemieckiego. Wartość kontraktu wynosi 1,3 mln euro.
Pozyskanie kontrahentów na rynku zachodnim stało się możliwe dzięki połączeniu wiedzy i potencjału firm KAMAX i Keystone Bahntechnik. Już od ponad roku pracują one w ramach Grupy nad produktami skierowanymi na rynek europejski, łączącymi technologie obydwu firm. Spółki otrzymały już stosowne certyfikaty zezwalające na eksploatację wspólnych wyrobów zarówno w Polsce, jak i w Niemczech oraz innych krajach europejskich.
„Bardzo cieszy nas fakt pozyskania tego kontraktu, gdyż po raz pierwszy dostarczymy zderzaki wykonane w technologii elastomerowej na rynek zachodni. Jesteśmy przekonani, że nasi kontrahenci docenią jakość ich wykonania oraz zaawansowanie technologiczne, co umożliwi nam wprowadzenie na stałe naszych produktów na rynki krajów Europy Zachodniej” – powiedział Marcin Kowalczyk, prezes zarządu KAMAX.
Zachodni rynek kolei był przez wiele lat zamknięty dla polskich eksporterów. Główną barierą wejścia była specyfika branży, a także preferowanie lokalnych dostawców. Przemysł kolejowy bardzo ostrożnie podchodzi do innowacyjnych technologii. Utworzenie Grupy i zakup przez KAMAX niemieckiej firmy Keystone Bahntechnik - sprawiło, że rynek zachodni zaczął otwierać się na produkty wprowadzane przez Grupę, docenił ich wysoką jakość, potwierdzoną certyfikatami i pozytywnymi wynikami badań eksploatacyjnych.
Informacje o firmie:
Kamax wraz ze spółkami zależnymi w Niemczech i Czechach jest europejskim liderem na rynku zderzaków i amortyzatorów dla wszystkich typów pojazdów szynowych. Grupa wypracowała własne, unikatowe, opatentowane na świecie rozwiązania w zakresie technologii pochłaniania energii zderzeń.
Produkty Grupy wytwarzane są w czterech lokalizacjach: Polsce, Niemczech, Rosji oraz Chinach. Grupa posiada wiodące udziały w najważniejszych rynkach Europy: w Niemczech, Polsce, Rosji oraz Ukrainie. Na polskim rynku Grupa posiada około 90% udziałów, natomiast w Rosji i na Ukrainie około 40% w sektorze wagonów towarowych i 90% w sektorze lokomotyw. Na rynku europejskim wagonów kolejowych Grupa posiada około 60% udziałów.
Źródło: GENESIS PR
dodano: 10:34, 31.7.2007